سیر تا پیاز «بر بلندای حضور»

زرک گزارش می‌دهد؛
سیر تا پیاز «بر بلندای حضور»

سیر تا پیاز «بر بلندای حضور»

خرم‌آباد ـ آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با موضوع «انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری، حماسه حضور»  با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان، «اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اصحاب رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان واقع در خرم‌آباد برگزار شد.

در این آئین هم‌چنین از دو عنوان کتاب فاخر «دلیران لرستان در خانطومان» خاطرات سه نفر از مدافعان حرم لرستان که توسط حمید فولادوند، روزنامه نگار لرستانی تدوین و گردآوری شده و «خبرنگار جمهوری اسلامی» زندگی نامه و خاطرات «حسن مرادی» خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی به تحقیق «سامان سپهوند و فریبا مرادی نسب»، منتشر شده در انتشارات هاویر رونمایی به عمل آمد.

در ادامه این جشنواره از طرف رئیس شورای اطلاع‌رسانی لرستان از نویسندگان و ناشر این کتب تقدیر شد. 

اسامی برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» 

همچنین در این جشنواره در بخش مقاله «مهرداد برون»، در بخش یادداشت «مریم نریمانی»، «امین جعفری»، «محسن رستمی»، «فاطمه دارابی»، «یاسر نظری چگنی»، «محمود داودی نژاد»، «فاطمه کردعلیوند»، «احمد یوسفی» و «آتوسا رحمتی» برگزیده شدند.

«رضا قبادی»، «سمیه مرادی»، «رضوان پاک منش»، «محمد یاراحمدی» و «سجاد درویشی» نیز در بخش کلیپ و ویدئو به عنوان نفرات برگزیده اعلام شدند.

در بخش عکس و پوستر هم «فاطمه سالاروند»، «حسین ناصری»، «سجاد درویشی»، «هادی کردعلیوند» و «سهیمه اسدزاده» و در بخش تیتر نیز «الهام‌ بابایی»، «فاطمه حسینی» و «لیلا سلیمانی» برگزیده شدند.

در بخش مصاحبه نیز «زهرا جمشیدی نسب»، «مرضیه حافظی»، «اصغر سرلک» و «مرضیه شیرخانی چگنی» و در بخش موشن گرافی «رامینه یاراحمدی»، «راضیه رحمتی پویا»، «ابوالفضل سالاروند» و «محمد درویشیان» به عنوان نفرات برگزیده این دو بخش معرفی شدند.

«پگاه دالوند» و «محمدجواد بازگیر» نیز برگزیدگان بخش انیمیشن جشنواره «بر بلندای حضور» بودند.

در بخش پادکست «سعید غزنوی» برنده شد و در بخش خبر که بخش پایانی این جشنواره بود «آزیتا یوسفیان»، «مصطفی معظمی گودرزی»، «فاطمه نیازی»، «عصمت دهقانی»، «مهناز عالی نژادیان»، «سید احمد موسوی»، «ابراهیم شریفی»، «خدیجه کُردی»، «مریم مهری» و «فاطمه سعادت» برگزیده شدند.

مسئله اقتصاد ضرورت نخست لرستان است

«اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جشنواره با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد ضرورت نخست لرستان است، اظهار داشت: لازم است فرهنگ و هنر در کنار بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و... به‌عنوان بخش‌های مهم توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه استان لرستان مسائل و مباحث خاص خود را دارند و باوجود مسائل و مصائب استان، دوشادوش دولت در بحث مطالبه‌گری در خط مقدم جبهه اطلاع رسانی قرار دارند، افزود: مشکلات خانواده رسانه لرستان با بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: استان‌های توسعه یافته‌ای داریم که از لحاظ اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای غیردولتیفعالی دارند که اصحاب رسانه را حمایت می‌کنند و از یک پشتوانه قوی برخوردارند و خیلی از مشکلات اهالی رسانه توسط بخش‌های غیردولتی و زیرساخت‌های اقتصادی حل و فصل می‌شوند.

«روانشاد» افزود: اما در لرستان با وجود ظرفیت‌های کمی و کیفی که این قشر عظیم در استان دارند به‌خاطرنداشتن بخش غیردولتی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار یک ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی می‌باشند به همین خاطر رسانه‌های ما با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اعلام کرد: در بخش دولتی خیلی از ادارات لرستان مقید به رعایت قانون «م. الف» نیستند و آگهی‌های دولتی باوجود ورود بازرسی استانداری و بازرسی کل استان و مکاتبات فراوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این اداره ارسال نمی‌شوند و اصحاب رسانه از توزیع عادلانه بهره‌مند نیستند و مشکلات اقتصادی و پشتوانه مالی این عزیزان را به‌شدت تضعیف کرده است.

استاندار لرستان، ادارات را به رعايت قانون ميم الف موظف كند

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از استاندار لرستان می‌خواهیم که در دوران تصدی خود در این استان ادارات لرستان را به رعایت قانون «م. الف» موظف نمایند تا بلکه رسانه‌ها از پشتوانه مالی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

«روانشاد» در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جشنواره بر بلندای حضور با تکیه بر چهار اصل رهبری در انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان طراحی شد و به اطلاع اصحاب رسانه استان رسید که ۴۷۰ اثر از ۷۳ رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امروز ۵۰ نفر از اصحاب رسانه که به تولید اثر در این جشنواره پرداختند توسط شورای اطلاع رسانی استان تقدیر و تجلیل می‌شوند.

انتظار من از اصحاب رسانه ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه است

«ابوطالب شفقت» استاندار لرستان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه انتظار من از اصحاب رسانه ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه است، اظهار داشت: انتظار می‌رود رسانه‌ها، مردم و شخصیت‌های سیاسی و بزرگان فعال جامعه را به وحدت دعوت کنند.

وی با تاکید بر اینکه با نگارش وحدت‌گرا و یکپارچه هالی رسانه به توسعه و پیشرفت جامعه کمک می‌کند، بر تقویت رویکرد وحدت و یکپارچگی در لرستان تأکید کرد.

استاندار لرستان اضافه کرد: اگر با این رویکرد در استان تلاش کنیم سرمایه‌گذاران لرستانی خارج از استان به استان برمی‌گردند و علاوه بر این سرمایه‌گذاران دیگر هم با فراغ‌بال در استان حضور پیدا می‌کنند و امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد خواهد شد.

شفقت ایجاد وحدت را برای افزایش نظارت‌ها مؤثر دانست و افزود: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و به طور قطع نظارت برای رشد و تعالی و جلوگیری از انحراف است.

وی رویکرد نظارتی را بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره دانست و افزود: اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت دعوت کنند.

مردم لرستان با مهربانی خود مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کنند

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم لرستان با مهربانی خود مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کنند، افزود: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما جز پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در استان چیز دیگری نیست.

«شفقت» با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خردادماه، گفت: با پیگیری مسئولان به‌ویژه آقای زیویار استاندار پیشین، روز اول خرداد، روز عملیات حاج عمران و شهدای آن به نام روز لرستان تصویب شده است.

وی درباره مطالبات رسانه‌ها در خصوص قانون «میم الف» بیان کرد: قانون «م الف» بر اساس ضوابط و قانون اعمال شود این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه طرح می‌شود.

پايان پيام /

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم